Strandok, uszodák

Tézis-antitézis: elhízást okoz a cukrozott ital, vagy mégsem?
|
Van egy általános elképzelésünk az egészséges életmódról. Hisszük azt, hogy a szabadidős sportok, a mozgás és az egészséges táplálkozás a helyes irány. De hogy mi egészéséges vagy épp ártalmas, az sokszor vita tárgya.
Cambridge-i kutatók 521 ötéves és 682 hétéves gyerek étrendjét vizsgálták három napon át. A testzsírértéket mérték az úgynevezett DEXA (kettős-energia röntgen abszorpciós) módszerrel. A gyerekek étrendjében mennyiségét tekintve átlagosan 15 százalékot tettek ki a cukrozott üdítők, amely a teljes napi energiabevitel 3 százalékát jelentette. A lineáris modellezés statisztikai módszerével kerestek összefüggést a mért testzsír érték és az elfogyasztott cukrozott üdítő mennyisége között.
 
A vizsgálat nem talált egyértelmű összefüggést a cukrozott üdítők bevitele és az elhízás között - állapította meg az angol kutatócsoport a Nutrition szakfolyóiratban közzétett tanulmányában. 
 
A kutatási eredményt közli az EUFIC is, amely civil szervezetként az Európai Bizottság és az európai élelmiszergyártó cégek támogatásával az egészséges táplálkozás elterjedését kívánja munkájával segíteni. 
 
Forrás: Mozgásvilág.hu
2007.12.14
|
Új hozzászólás
Név: E-mail:
Hozzászólás:
Ismételd meg:


2012. május 24., csütörtök

Eszter, Eliza
Június 1-3. között egy különleges, királyi lakomának bárki részese lehet a Budavári Libamájfesztiválon.
Tagok: túl az 1 millión
Copyright © 2012
Pesti Est Kft. az Est Media Group tagja.